Linzer karika.

 2010.11.27. 20:32

Hozzávalók : 70 dkg  liszt, 20 dkg p.cuk.2 csom vaillia cuk., 1 szalakáli , 1 tojás ,kevés tej /kb.1/2 dl./ , 35 dkg ráma margarin.

Elkészítés : A lisztet a porcukrot ,a vanillia cukrot ,a szalakálit összekeverem , a margarint elmorzsolom benne ,bele a tojás ,majd annyi tej hogy könnyen nyújtható tésztánk legyen.

Kb. fél órára hűtőben pihentetem.

Lisztezett deszkán elnyújtom 4mm vastagságúra ,/vékony legyen de ne átlátszó /  linzer szaggatóval kiszaggatom egy teli és egy lyukas virág  legyen , 5 percig sütöm ,ha az alja világosbarna akkor már jó !

Barack lekvárral megkenem az egyik teli lapot ,ráteszem a másik lukas lapot ,porcukrozom ,tányérra rakom  ,selyempapírral letakarom , két nap múlva fogyaszthatom.Ha sütés előtt a lyukas karikát megkenem tojásfehérjével ,megszórom őrölt dióval , színesebb.

Sokáig eltartható !!

Saját sütésű recept.

Címkék: . linzer karika

A bejegyzés trackback címe:

https://megfoztelek.blog.hu/api/trackback/id/tr392477571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildsisy 2010.11.28. 09:22:26

Gyermekkoromban sokat készítettünk ilyet a nagyival. Én voltam a kis kukta.
Felnőtt koromban párszor megpróbáltam linzert készíteni, de mindig kemény lett, nem olyan omlós, mint amilyennek megszerettem... :)

mErzsébet 2010.11.28. 13:13:37

@ildsisy: Ezt most készítettem ,már elfogyott ,ám kell két-három nap amíg megpuhul !
süti beállítások módosítása